Popis kurzu:
Cítite sa ako rodič bezradne, keď vaše dieťa trávi hodiny pri obrazovkách? Nie ste v tom sami. Kurz „Digideti“ vám pomôže pochopiť, čo deti k obrazovkám toľko ťahá, ako s nimi o technológiách hovoriť a ako nastaviť rozumné hranice – bez zbytočných zákazov a výčitiek.
Lektor Jan Kršňák ponúka láskavý a praktický pohľad na to, ako môžeme ako rodičia obstáť v dnešnom digitálnom svete. Ukáže vám, že technológia nemusí byť hrozbou, ale príležitosťou na hlbší vzťah s vašimi deťmi.
V kurze sa dozviete:
- ako s deťmi hovoriť o technológiách
- koľko času pri obrazovkách je „tak akurát“
- ako zvládať zlosť, nudu aj pubertu v digitálnom kontexte
- kedy a prečo kúpiť deťom prvý telefón
- ako vytvoriť rodinnú dohodu o používaní technológií
- aká je rola rodiča v digitálnom svete detí
Kurz „Digideti“ je určený všetkým rodičom, ktorí nechcú svoje deti ovládať, ale skôr pochopiť. Ponúka 21 lekcií, ktoré vás povzbudia, upokoja a dodajú vám odvahu byť rodičom, ktorý svoje deti sprevádza, namiesto toho, aby určoval každý ich krok.
(zobraziť celý popis kurzu)
Nečakajte žiadne univerzálne návody, len pochopenie, láskavý nadhľad a možnosť nájsť si vlastnú cestu, ktorá bude fungovať práve pre vás a vašu rodinu.
Lekcie kurzu:
Prečo deti tak priťahujú telefóny, obrazovky a počítače? Aké to v nás vyvoláva emócie? O tom sa budeme rozprávať v prvom dieli kurzu Digiděti.
V tomto diele sa pozrieme na to, prečo je dôvera medzi rodičom a dieťaťom v digitálnom svete dôležitejšia ako zákazy, a ako ju môžeme budovať.
Koľko času pri obrazovke je ešte „v pohode“ a kedy už je to veľa? A ako uzatvárať s deťmi dohody? To si povieme v tomto dieli.
V ďalšom dieli sa budeme rozprávať o tom, kedy obrazovky najviac škodia, či deťom púšťať televíziu pred spaním a aký vplyv má na deti napríklad televízia pustená na pozadí.
Čo sa odohráva v malých deťoch, keď pozerajú na obrazovky? Aký vplyv majú rozprávky s rýchlym strihom na pozornosť? A v čom sa napríklad líšia klasické puzzle od toho na tablete? O tom sa budeme rozprávať v piatom dieli kurzu Digiděti.
Prečo sa deti tak často dožadujú obrazovky, keď sa nudia? A prečo je nuda cenná? V tomto diele si povieme, ako s ňou pracovať ako s príležitosťou.
Aké emócie dieťa prežíva vo chvíli, keď mu odoberieme obrazovku? Ako na tieto emócie reagovať? Nerobte zbytočné chyby, ktorými len zosilníte detskú bezmocnosť a zlosť.
Aký je rozdiel medzi komunikáciou naživo a cez WhatsApp? Kedy dať dieťaťu prvý telefón a ako veľmi obmedzovať deti v pubertálnom veku? Práve o tom sa budeme rozprávať v tomto dieli kurzu Digiděti.
Pozerajú vaše deti na youtubery, ako hrajú ich obľúbené hry? Prečo to robia ak čomu to môže viesť, o tom si povieme v tomto diele kurzu Digiděti.
Najčastejšia otázka ohľadom digitálnych technológií, ktorú si rodičia kladú. Ako na deti v tomto ohľade pôsobí tlak okolia a je dobré mu podľahnúť?
Ako nás ako rodičia ovplyvňuje strach o deti a aký to má vplyv na samostatnosť detí? Pozrite sa na ďalší diel kurzu Digiděti.
Čím ďalej viac využívame digitálne technológie, ale zároveň aj ony využívajú nás. Čo všetko zbierajú aplikácie o našich deťoch? Akým spôsobom s nimi (is nami) manipulujú?
Čo je zmyslom rodinných dohôd o používaní digitálnych technológií? Ako si v rodine nastaviť pravidlá ohľadom obrazoviek? Najlepšou cestou sú spoločné dohody namiesto príkazov a zákazov.
Puberta je s ohľadom na vývoj dieťaťa veľmi špecifické obdobie. Ako sa v tomto období mení vzťah detí k technológiám? Je riešením zakázať deťom telefón? To sa dozviete v ďalšom dieli kurzu Digiděti.
V tomto dieli si rozoberieme, na čo môžu naše deti na internete naraziť a ako a kedy o tom s nimi hovoriť.
Čo s detskou psychikou a sebavedomím robia filtre, ideály a pretvárka na sieťach? Povieme si, ako o tom s deťmi otvorene hovoriť.
Prečo máme čoraz väčší problém sústrediť sa na dlhšie texty? Ako na naše deti pôsobia krátke videá alebo scrollovanie na internete a čo to s nimi robí?
Ako byť oporou dieťaťu, ktoré si hľadá svoju identitu a už nás tak veľmi „nepočúva“? V tomto diele kurzu Digideti sa pozrieme na rolu rodičov v čase, keď s deťmi „cloumá“ puberta.
Ako funguje komunikácia s umelou inteligenciou a aký to môže mať vplyv na naše interakcie s reálnymi ľuďmi? Prečo je dôležité, aby deti neboli digitalizované už od raného veku? Jedno z veľmi aktuálnych tém dnešného digitálneho sveta.
V čom máme ako dospelí veľa? Čo môžeme ovplyvniť? Na to sa pozrieme v predposlednom dieli kurzu Digiděti.
Internet nie je zas takou veľkou hrozbou, akou sa zdá byť. Pozrite sa na záverečný diel kurzu o digitálnych technológiách a ich vplyve na nás a naše deti.
Tu môžete komunikovať s lektorom a ostatnými účastníkmi kurzu.
O lektorovi:
Jan Kršňák - upokojovateľ digidetí a digidospelých
1 kurz
Ján Kršňák je publicista, lektor a filozof, ktorý sa dlhodobo venuje vzťahu detí, dospelých a digitálnych technológií. Vyštudoval filmovú vedu na FF UK a jeho profesijný aj osobný život sa točí okolo médií, vnímania, výchovy a zmysluplného života v dnešnej digitálnej dobe.
Po štúdiách žil niekoľko rokov v Španielsku, kde sa venoval vnútornému rozvoju a hľadaniu nového pohľadu na život. Dnes pomáha rodičom chápať svet ich „digidít“ a ukazuje cestu, ako technológie vnímať s nadhľadom, hravosťou a láskou.
Je autorom niekoľkých kníh, okrem iného aj knihy Digideti (2023).
Šárka Rejtharová
28. 7. 2025
Dobrý den, moc děkuji za tento kurz, který mě postupně zbavil strachu z dnešního digi světa, který se na nás valí. Líbil se mi i pohled, že se s těmito věcmi učí i dospěláci. Moc děkuji za toto téma a lektorovi za jeho přirozený přednes.
Kurzy pro radost
Dobrý den, Šárko! Děkujeme za vaše krásné hodnocení kurzu "Digiděti…
Zobrazit celý komentář
Dobrý den, Šárko!
Děkujeme za vaše krásné hodnocení kurzu "Digiděti – děti a technologie". 😊 Jsme rádi, že vám kurz pomohl zmírnit obavy z digitálního světa, který je dnes součástí každodenního života.
Pokud budete mít nějaké otázky nebo budete chtít sdílet své poznatky, neváhejte se na nás obrátit. Přejeme vám mnoho úspěchů v digitálním světě a klid při jeho poznávání!
Petra z Kurzů pro radost